četrtek, 31. oktober 2013

Tilkin rozni venec






Nekoc je zivela preprosta gospa, Tilka ji je bilo ime. Prezivljala se je s prodajo zelenjave, solate, cebule in drugih darov narave. Nekega dne se je odpravila prodajati pridelke v sosednjo vas in pri zadnjem kupcu na njegovem dvoriscu izgubila svoj rozni venec. 

Po enem tednu se je gospa Tilka ponovno vrnila k istemu gospodu. Le ta jo je brz nagovoril: » Ali ste izgubila svojega Boga?« Ona je ponizno odgovorila: »Nikakor, jaz svojega Boga nikoli ne izgubim.« Gospod ji je takoj pokazal rozni venec in ji dejal: »Ni to vas Bog?«. Takoj ji je predlagal: »Zakaj ne zamenjate te vrvice s Svetim pismom?« Odgovorila mu je: »Svetega pisma ne znam brati, z roznim vencem pa lahko premisljujem vso Bozjo besedo in jo ohranjam v srcu«. Zacudeni gospod jo je prosil, naj mu pove kako lahko z roznim vencem premisljuje Bozjo besedo. 

Gospa Tilka je vzela rozni venec in dejala: »Ko pogledam kriz se spomnim, da je Bozji sin prelil vso svojo kri in bil pribit na kriz, da je odresil vse clovestvo. Prva velika kroglica me spominja, da je samo en Bog vsemogocni. Naslednji tri male kroglice me spominjajo na tri osebe Svete Trojice: na Oceta, Sina in Svetega Duha. Pred desetimi kroglicami je ponovno ena, ki me spominja na molitev, ki nas jo je naucil sam Jezus Kristus.

Vsak del roznega venca ima pet skrivnosti, ki me spominjajo na pet Jezusovih ran. Vsaka skrivnost pa ima deset Zdravamarij, ki me spominjajo na deset zapovedi, ki jih je Bog dal izpisati Mojzesu. Rozni venec ima 20 skrivnosti, ki so: 5 veselih, 5 svetlih, 5 zalostnih in 5 castitljivih.

Zjutraj, ko vstanem in zacnem svoja dnevna opravila molim veseli del in se spominjam ponizne dekle Marije iz Nazareta. Opoldne, se med delom in utrujenostjo dneva zadrzujem v molitvi svetlega dela in premisljujem kako je Jezus delal in se soocal s tezavami v javnem zivljenju. Popoldan, da lahko sprejmem tezave in bolecine minevajocega dne molim zalostni del roznega venca, tako skupaj z Jezusom hodim pot na Kalvarijo. Ko pride vecer in je boj dneva dobojevan, molim castitljivi del. Spominja me na Jezusa, ki je premagal smrt, da bi dal zivljenje vsemu clovestvu. 

Preseneceni gospod je zaprosil gospo Tilko, naj ga nauci moliti rozni venec. 

(prirejeno iz brazilske legende)

Ni komentarjev:

Objavite komentar