nedelja, 24. avgust 2014

Kje je kljuc?



Stranska vrata, ki odpirajo prehod na notranje dvorisce so pogosto v uporabi. Kot ze velikokrat se je tudi danes kljuc zalozil. Ostal je v zepu, morda na polici ali pozabljen v kaksnem predalu. V hisi je stekla iskalna akcija. Ali ga imas ti? Kdo ga je nazadnje uporabil? Imel je obesek s podobo Marije Pomocnice. Ce se ne najde, ga lahko kak nepridiprav izkoristi in pride nepovabljen v hiso. Mora se najti. Poleg tega se skozi ta vrata odnasajo smeti, dostavlja zjutraj kruh, tu je naprirocnejsi prehod do skladisc, garaz in se in se. Kljuca pa ni bilo na spregled. Kako se zivljenje naenkrat zasuce, ko se nekaj takega, kakor kljuc nenadoma izgubi, zalozi, skratka izgine. Ni vec prehoda, komunikacija med eno in drugo stranjo je pretrgana. Potrebno bo ubrati daljso pot, premisliti kaj vse lahko opravim, da mi ne bo potrebno se drugic ali tretjic iti naokoli. Ob tem pa so se znotraj nabirala raznotera custva; jeza, negodovanje, nejevolja, spekulacije, obsojanje in se in se… toda zaman, vse to kljuca ni povrnilo. Naslednji dan je visel na omarici, namestu, kakor sicer. Kljuc, ki odpira stranska vrata. Vrata, ki povezejo zadnji del hise z osrednim delom. Vse je na mestu in vse bo teklo, kakor ze toliko dni, tednov, let poprej. Kljuc je. 

Paeski grb Pija VI. in simboliko kljucev; foto: MAK
 
Hm, kaj bi bilo ce bi Peter izgubil kljuce? Ce bi se potopile na dno Genezareskega jezera, ali bi jih pozabil za kaksnim stebrom jeruzalemskega templja, ali se huje bi mu jih ukradli medtem, ko se je z ucenci skrival, ko so se razbezali iz Getsemanija. Kaksne kljuce neki? Ali so jih takrat sploh imeli? Jezus Petru zaupa neke druge kljuce, kljuce obcestva Cerkve preko katere pot vodi v njegovo kraljestvo. Petru, cloveku, ribicu, mozaku srednjih let, ki je bil po vrhu se nezanesljiv zaupa in da v roke zaklad, ki odpre vse poti do Oceta. Petru da moc nad tem, da odloci kdaj bo vrata zaklenil in kdaj jih bo odklenil. In ker je Peter njegov namestnik na zemlji ga posnema v usmiljenju in dobroti. Jezus pa caka pred vrati nasega srca in trka, ce so zaklenjena trka nezno, tihi, vztrajno, ljubeznivo izgovarja nase ime in ve da je nekdo tam. Jezus trka vse do tedaj, dokler mu jaz, ti ne bova odprla. Odprla pa bova, ko ga bova prepoznala kot prijatelja, Odresenika, Stvarnika in Tistega, ki je zame dal zivljenje, da bi me pripeljal k Ocetu. 

»Ti si Kristus, Sin živega Boga.« Mt 16,16, foto: MAK


Kljucavnica je zaskrtala in pozlaceni kluc iz tabernaklja je bil na poti proti svojemu mestu v zakristiji. Stojim pred tabernakljem in v srcu slavim. Tisina je. Ozrem se po kapeli, v zadnji klopi zagledam nepricakovan obraz. Mozak osemedestih let. Glavo ima sklonjeno in oci rahlo priprte. Sele, ko se mu priblizam dvigne pogled in prijazno pozdravi. Zelite z menoj moliti? Pomoli mi majhen koscek papirja in skupaj moliva vzklike ki zanj oznacujejo kdo in kaj je zanj storil Bog.
Jezus:
-          Razsvetli me
-          Ocisti me
-          Navdihni me
-          Vodi me
-          Varuj me
-          Spremljaj me
-          Uci me
-          Odresi me
-          Prevzemi me
-          Ostani z menoj
-          Ljubi me

Ni komentarjev:

Objavite komentar