nedelja, 2. marec 2014

Dobrodosla Aparecida!



Med Slovence je danes prisla kraljica. Kraljica brazilskega naroda. Nasa Gospa iz Aparecide. 200 milijonov brazilcev jo casti in klice za svojo priprosnjico. In od danes jo bo v stiski baziliki lahko castil tudi nas dvomilijonski narod. Njen prihod stejem v vrsto mnogoterih znamenj, ki tlakuje mojo misijonsko pot na amerisko celino, prav med brazilski narod.

Kapela, kjer v Braziliji castijo Naso Gospo iz Aparecide.

Njeno podobo sem dobila v dar ob prvih zaobljubah 5. 8. 2006, ko mi jo je podarila slovenska misijonarka s. Agata Kociper, ki deluje v Amazoniji. Takrat sem se z njo prvic srecala. S. Agata mi je povedala zgodbo o kipu, ki so ga nasli trije ribici v reki Paraiba. Spominjam se s kaksnim zanosom mi je govorila o cudovitem svetiscu, kjer je kip danes izpostavljen in steje za drugo najvecje na svetu. Vanj se zgrinjajo reke ljudi in pred kipom Aparecide je nenehna molitev. Znana so stevilna uslisanja na njeno priprosnjo.

Zunanji izgled bazilike.
Lansko poletje sem bila s prostovoljci v Braziliji. Misijon, kjer smo delovali je bil v dekaniji, katere del je tudi narodno svetisce Nase Gospe iz Aparecide. Stirikrat sem bila pred milostno podobo. Prvic, ko smo imeli vodeni ogled o simboliki in teoloskem sporocilu svetisca. Na poti sem vprasala s. Zilo, kdaj pa je pravzaprav praznik Aparecide. Ko mi je odvrnila, da praznuje 12. oktobra, ko je tudi moj rojstni dan je dobila v mojem srcu nenadomestljivo mesto. Zanimivo istega datuma je Kolumb odkril tudi Ameriko. Drugic smo svetisce obiskali kot romarji, najprej smo odsli do reke Paraibe, do tja in nazaj do svetisca je priblizno sest kilometrov pespoti. Ko je bilo med misijonskim tednom pred SDM skofijsko srecanje mladih smo bili pri Aparecidi se tretjic. Sama pa sem si nekaj dni kasneje vzela cas za osebno duhovno obnovo in ob Aparecidi Gospodu obnovila zavezo redovnih zaobljub.

Mozaicni prikaz "cudeznega ulova" Marijinega kipa.
Nagovarja me majhnost kipca, ni vecji kot 50 centimetrov. Ni iz dragocenega materiala, ampak iz preprostega lesa. Aparecida je tako majhna pa so ji ljudje zgradili tako velicastno svetisce. Tako majhna je, pa se k Njej zatekajo milijonske mnozice. Tako majhna je, pa na njeno priprosnjo Bog dela velike cudeze. Se preden ob koncu leta odidem v Brazilijo, prav v njeno blizino jo pridem pozdravit v Stisko baziliko. Med nas mali narod, na katerega od danes zre z veliko materinsko ljubeznijo. 


Med ogledom notranjosti svetisca.
Reka Paraiba.





Ni komentarjev:

Objavite komentar