nedelja, 3. november 2013

Žito in hvaležnost rasteta samo na dobri zemlji!



Nekega dne je Gospod sklical vse Kreposti, ki hodijo po zemlji med ljudmi da so prišle predenj. Srečanje je bilo nadvse živahno, nekatere se niso videle že zelo dolgo in vse so se veselo pozdravljale in si čestitale med seboj. Med njimi pa se je znašla tudi mladenka, vse kreposti so namreč kakor mladenke, ki je nobena od navzocih Kreposti ni poznala. Vse so nekoliko v zadregi hodile okrog nje in se vprašujoče ozirale proti njej. Končno pa se je ena od njih opogumila in jo vprašala: »kdo si, kako ti je ime?« »O, zelo sem ti hvaležna za vprašanje in za pozornost. Jaz sem namreč hvaležnost in tudi moje ime je Hvaležnost!«


Hvaležnost je med ljudmi tako redka, da je druge Kreposti niso niti poznale. Je to resnica, ali pa je tale judovska modrostna zgodba malo pretirana? Kdaj si se ti nazadnje zahvalil in zakaj si se zahvalil? Mnogokrat spregledamo, da bi se bilo potrebno zahvaliti za preproste in vsakdanje stvari, ki so nam mnogokrat prevec samoumevne, tako se kasneje tudi za tiste večje več ne znamo prikloniti in priznati, da smo bili obdarjeni. Dar postane samoumeven, mi pripada in kmalu smo lastne sreče krojač, darovalec pa ostane brez zahvale.

Ko meseci hitijo proti koncu koledarskega leta, nas zadnja dva lista ki sta še ostala spomnita, da je bilo pred njima nešteto razlogov za tiho ali glasno zahvalo. Zemlja se umirja, dala je svoj sad, Bog bodi zahvaljen. Človeka vabi, da se podobno tudi on sam umiri v sebi in začne pisati svojo zahvalo za letošnje leto. Da prekoplje brazde svojih odnosov z bližnjimi in z Gospodom, od katerega prihaja vsak dober dar.

foto: A. Jagodnik
Svet pa bo v zameno za občutek hvaležnosti in zapolnitev praznine ponujal blesk lučk, ulične koncerte, popuste za neštete artikle, ki pa nikoli ne morejo nadomestiti osebne navzočnosti, tople besede med prijatelji, sprehoda, ki lajša osamljenost, pravljice ali igre s svojimi otroci.

»Žito in hvaležnost rasteta samo na dobri zemlji!« pravi starodavni nemški pregovor. Kakšna zemlja sem jaz? Že danes imate novo priložnost, preden odtrgate zadnji koledarski list, da v tišini svojega bitja najdete vsaj tri razloge hvaležnosti.  



Ni komentarjev:

Objavite komentar