petek, 15. november 2013

Laurea Honoris Causa



Bili smo ze na Trasteveru, slabih pet minut od Urbaniane, ko se v kombiju zaslisi bucen smeh. Ena od kolegic je namrec malo pomilujoce izjavila, ces kako dolgo sta se morala danasnja predavatelja truditi, da sta koncno pri svojih letih dokoncala studij in tako prisla do doktorata. 


Ja, delno ima prav. Da sta Thomas Menamparampil, salezijanski skof iz indijskega Guwahatija in Gerald H. Anderson, metodisticni pastor iz Pennsylvanije v cetrtek, 14. novembra 2013 prejela castni doktorat Papeske univerze Urbaniane je nagrada za njuno zivljenjsko delo. Oba sta danes upokojena in oba sta svoje zivljenje posvetila misijonom. Vodstvo Univerze nam je z njunim imenovanjem zelelo sporociti marsikaj.


Gremo po vrsti. Najprej smo se zbrali okrog Jezusovega oltarja. Vsi. Studentje, zaposleni, profesorji, dekani fakultet, dobrotniki, na celu z glavnim masnikom kardinalom Fernandom Filonijem, ki je prefekt Kongregacije za evangelizacijo narodov in hkrati veliki kancler nase Univerze. Med homilijo je omenil, da ima moder student molitev vedno na ustnicah, kot zivljensko izbiro. Molitev se namrec rojeva iz modrostnega srca. Poudaril je, da Univerza zeli ponuditi oblikovanje, ki siri clovekovo kulturno razgledanost, oblikuje osebnostni karakter s ciljem da se to zgodi znotraj odnosa z Bogom. S sv. Cirilom iz Jeruzalema nam je polozil na srce: »Svetujem ti, da sprejmes vero, kot dolocbo za vse dni svojega zivljenja.« Univerza, je se dodal, se zaveda, da smo jim zaupani v oblikovanje, da postanemo Bozje zene in mozje.


Biti ob oltarju z brati in sestrami nestetih narodov, je bila zame tokrat prispodoba nebes, tako bo tam. Ko sem poslusala kako se v cudovito glasbo zlivajo zvoki orgel, trobente, afriskega bobna in violine ter postajajo eno, sem si dejala da bomo podobno harmonijo v razlicnosti doziveli onkraj. Med liturgijo so se menjali razlicni jeziki; arabski, swahili, angleski, italijanski, tam v nebesih, pa bomo govorili en jezik.


V drugem delu smo se zbrali na slavnosti akademiji, kjer je uvodnicar predstavil castna doktorja in smo prisluhnili njunima referatoma. Prvi je bil na vrsti Gerald H. Anderson, ki je bil dolgoletni urednik International Bulletin of Missionary Research, prestizne revije, ki proucuje misijonsko delo. Takole je pritegnil naso pozornost. »V sredo sem bil po avdienci na sprejemu pri papezu Francisku. Dejal sem mu, ti si moj papez. On mi je odgovoril, naj molim zanj«. To so besede metodisticnega pastorja. Le ti so znani po pridigarskih nastopih, tako je tudi nadaljeval:

»Velika verjetnost je, da je bilo to nedeljo na Kitajskem zbranih po cerkvah vec kristjanov, kakor v tako zvani krscanski Evropi. Preteklo nedeljo je bilo na Filipinih zbranih v molitvi vec ljudi, kakor v katerikoli evropski drzavi, vkljucno z Italijo, Spanijo ali Poljsko. Dejstvo je, da je vec katolicanov v Manili, kakor na Nizozemskem. Filipinska cerkev letno krsti vec ljudi kakor skupaj Cerkev v Franciji, Spaniji, Italiji in na Poljskem. Cerkev v Juzni Koreji pa ima dalec najvec misijonarjev. Ko so me v nekem intervijuju sprasevali kaj je zame najvecji dogodek zadnjih 40 let sluzbene kariere, sem brez pomisleka odgovoril. Dejal sem, da je to gotovo tako imenovana sprememba gravitacije cerkvenega sredisca iz severne na juzno hemisfero, tako, da danes krscanstvo ni vec dominantna zahodna religija, kakor je to bila na zacetku. Rad tudi poudarim, da je bil Jezus rojen v Palestini, ki je na zahodni strani Azije, torej je bil Azijec, kakor tudi njegovi prvi ucenci. Uclovecenje, krizanje in vstajenje se je zgodilo v Aziji, kjer danes krscanske skupnosti z velikim navdusenjem rastejo in odkrivajo svojo krscansko identiteto. To bi lahko primerjal z revolucionarnim obdobjem Reformacije v 16. stoletju. Kot cerkveni zgodovinar bi dejal, da je najbolj zanimivo obdobje zgodovine krscanstva prav to, katerega zgodovino pisemo sedaj«.


Skof Menamparampil je svoj referat naslovil »Imam obvezo do vseh narodov«. To obvezo vidi v misijonu socutnosti, kakrsnega nam nakazuje zgled sedanjega papeza Franciska. »Gospod je poln usmiljenja in socutnosti. Kako to ne bi bili mi, njegovi sinovi in hcere? Kako naj se danes soocam z agonijo, ki jo dozivlja moje ljudstvo? Kako naj vstopim v srce nekoga, ki ni vec prakticni kristjan, v srce nekoga, ki ga bremeni abortus, v srce nekoga, ki je razvezan, v srce nekoga, ki ima na grbi velike prevare, ali kako naj se priblizam tistim, ki trpijo krivico, tistim, ki izkusajo ekstremno revscino, kako vsem tem skupinam ljudi spregovoriti o upanju. Tako eni, kot drugi skupini, ki gresta skozi agonijo moramo dajati podporo, razumevanje, socutje, vendar na razlicne nacine. IMAMO OBVEZO DO VSEH! Imamo to narocilo, to obvezo, ta misijon, prevzeti nase agonijo clovestva, odkar jo je na svoje rame v Getsemaniju prevzel Jezus. Naj bo ta misijon uresnicen preko mene in tebe«, je zakljucil skof Thomas. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar