nedelja, 25. oktober 2015

V temi notranja Luč

Včeraj sem urejala arhiv. No, pomagala sem ga urejati. Sestra, ki je zanj zadolžena je papirje spravila na kup in ko je bilo potrebno porazdeliti v mape je bila v zadregi. Ne vidim, ne gre, vse sem pomešala, počutim se izgubljeno mi je plaho priznala. Daj narediva takole, jaz bom glasno brala dokumente in mape, ti pa povej kateri sodi v katero in bo. Ko sva končali mi je vznemirjeno priznala: “kako bo, ko bom popolnoma oslepela”?


Vprašanje je ostalo neodgovorjeno, odmev izrečenih besed je še kar odzvanjal v prostoru. V meni pa samo en odgovor, ki ga nisem upala izreči naglas: “Ne vem, kako bo, ne vem”. Nekatere izkušnje so prihranjene le za nekatere, druge spet za druge.  Vsak ima svojo. Ko razmišljam o besedi slepota, me presune. Če besedi odvzamem le prvo črko, nastane iz nje nova beseda, lepota. Lepota. Zazrem se v obraz sosestre in uzrem vso njeno lepoto, navkljub tej prepreki, ki jo pesti, omejuje in tudi greni je lepa.


Koliko lepega je ta neželjena omejitev v tej sestri prebudila. Kako se je v njej razvil posluh in pozornost slišati in razumeti bližnjega. Občudujem jo kako pri svojih letih vztraja za računalnikom in z lupo v roki išče ukaze na tipkovnici. Občudujem jo ko sedi na svojem naslonjaču in pozorno posluša moje bralne portugalske vaje in upija vsako besedo, da bi jih shranila in pozneje o njih premišljevala. Občudujem jo ker kljub zunanji (s)lepoti v njej gori Luc, vse je svetlo in njen obraz žari bolj in lepše kakor če bi ji bilo dano videti v celoti.



Včasih je potrebna zunanja slepota, da se lahko bolj vidi notranja Luč. »Davidov Sin, Jezus, usmili se me!«

Kupola Don Boskove cerkve v Mariboru. Foto: Suhi

Ni komentarjev:

Objavite komentar