nedelja, 17. november 2013

Ta je moj zadnji

s. Pamela Vecina, HMP, misijonarka na Papui



»Skripnje desk, leteci predmeti, drevesa lezeca na tleh, neznosen hrup, bliskanje strel, nalivi vode pomesane s peskom in raznovrstnimi predmeti s katerimi se veter igra kakor z igrackami. Zaprem oci in cakam, da nekako mine, oprijemajoc se ograje. V hipu pomislim, ta je moj zadnji, tako mocnega tajfuna se ni bilo«. To so besede gospe Vecine, mame s. Pamele, ki je doma iz filipinskega otoka Leite. Dobrih deset dni po veliki naravni katastrofi, ki je pretresla ves svet, naj Filipini najdejo prostor tudi na teh straneh. Ker Filipini niso dalec. Ko hiso, delo, molitev, spoznanja, kruh in poklicanost delis z osebami, ki so doma iz krajev, kjer je divjala Yolanda je njihova skrb tvoja skrb, njihovo upanje postane tudi tvoje. 

Poslusam kar mi govori Pam in se vzivljam v njene besede: »ves, pri nas so tajfuni nekaj zelo obicajnega. Na leto jih dozivimo vsaj deset, ampak smo jih vajeni in nanje pripravljeni. Moj najhujsi do sedaj je imel hitrost 240 km/h, takrat me je bilo res strah. Ko sem slisala za napovedi, da prihaja spet, se niti nisem toliko vznemirjala. Na priporocilo sosestre sem le poklicala mamo in ji dala vedeti, da naj skusa biti nadvse previdna in naj ne caka do zadnjega. Ni me ravno poslusala. Pa vseeno sem jo uspela se enkrat poklicati, ko je divjal tajfun, ki je tokrat kosil vse naokoli z vec kakor 350 km/h. Mama mi je dejala, da je hisa mocno poskodovana, in edino kar ji je ostalo. Vsi nasadi riza in zelenjave so uniceni. »Toda zivi smo, Bogu hvala! Zjutraj bom sla k prvi masi in darovala v zahvalo. Potrebno bo razdeliti zaloge sosedom, sorodnikom, da bodo lahko kaj skuhali. V meni je ostal le strah, kaj se bo zgodilo, ce bo naslednji tajfun se mocnejsi«, mi je se rekla v zadnjem telefonskem pogovoru, ko je se imela polno baterijo«?

Nikoli vas ne bomo pozabili, danes klicejo Filipinci vsemu svetu, ki se je res velikodusno odzval na pomoc. In prav vera, medsebojna pomoc, skrb za drugega daje danes neverjetno upanje temu narodu. Mabuhay Filipini! Maraming salamat.

Podpisi peticijo za omejevanje klimatskih sprememb: 



Ni komentarjev:

Objavite komentar